fbpx
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
24
10
2018

Άσκηση και Ρευματοειδής Αρθρίτιδα: Ποιά τα οφέλη;

Η ρευματοειδής αρθρίτιδα (RA) μπορεί να προκαλέσει πόνο και δυσκαμψία που κάνει την μετακίνηση το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε.

 

Αλλά το να παραμένετε δραστήριοι είναι πολύ σημαντικό. Δεν είναι μόνο ευεργετικό για τη γενική υγεία σας – είναι επίσης ένας τρόπος για να ενισχύσετε τις αρθρώσεις σας, να βελτιώσετε το εύρος της κίνησης σας, και να μπορείτε να λάβετε μέρος στις δραστηριότητες που σας ευχαριστούν.

 

Για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα, είναι καλύτερο να υιοθετήσετε μια προσεκτική και στρατηγική προσέγγιση κατά την έναρξη ενός προγράμματος άσκησης. Ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα – ιδανικά ανεπτυγμένο με τη βοήθεια ενός φυσιοθεραπευτή – μπορεί να σας βοηθήσει να προστατεύσετε τις ευάλωτες αρθρώσεις, ενισχύοντας παράλληλα τους μύες γύρω από αυτές. Ένα καλά καταρτισμένο πρόγραμμα άσκησης θα πρέπει να περιλαμβάνει κάθε ένα από τα παρακάτω στοιχεία:

 

Αερόβια Άσκηση: Τέτοιου είδους άσκηση αυξάνει το ρυθμό της καρδιάς και τον ρυθμό αναπνοής έχοντας πολλά οφέλη, όπως η μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης παθήσεων όπως ο διαβήτης, το εγκεφαλικό επεισόδιο και η καρδιακή νόσος. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα (ΡΑ), επειδή είναι πιο επιρρεπείς στην ανάπτυξη καρδιακής νόσου από ό,τι τα άτομα χωρίς ΡΑ. Κατά την επιλογή αερόβιων δραστηριοτήτων, τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα θα πρέπει να εστιάσουν σε ασκήσεις χαμηλής έντασης, όπως η κολύμβηση, η ποδηλασία και το περπάτημα.

 

Προπόνηση με αντιστάσεις: Αδύναμοι μύες, είτε λόγω αδράνειας ή λόγω των παρενεργειών από τα φάρμακα όπως τα στεροειδή, μπορεί να μειώσουν την αντοχή σας και οι αρθρώσεις σας να είναι λιγότερο σταθερές. Ισομετρικές ασκήσεις – ασκήσεις που περιλαμβάνουν μυϊκές συσπάσεις χωρίς κίνηση, όπως σφίξιμο των χεριών και πιέζοντας τους ώμους σας μαζί – μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσετε την άσκηση αντιστάσεων. Όταν ο πόνος είναι υπό έλεγχο, τα ελεύθερα βάρη ή τα μηχανήματα είναι καλές επιλογές για το ‘’χτίσιμο’’ των μυών σας και την αύξηση της δύναμής σας.

 

Διατάσεις και ασκήσεις ευλυγισίας: Οι αρθρώσεις σε ένα άτομο με ρευματοειδή αρθρίτιδα δεν κινούνται με την ίδια ευκολία ή στον ίδιο βαθμό σε σχέση με υγιείς αρθρώσεις. Αυτό καθιστά τις δραστηριότητες που επιμηκύνουν και ενισχύουν τους μυς που περιβάλλουν τις αρθρώσεις, όπως διατάσεις, tai chi και yoga, ιδιαίτερα σημαντικές για τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα.

 

Ασκήσεις ισορροπίας: Έχοντας ρευματοειδής αρθρίτιδα μπορεί να προκληθούν προβλήματα με το βάδισμα και την ισορροπία, αφήνοντας σας περισσότερο ευάλωτους στο να σκοντάψετε και να πέσετε. Ένας φυσιοθεραπευτής ή γυμναστής μπορεί να σας συστήσει εξατομικευμένες ασκήσεις ισορροπίας. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν εξάσκηση με το να στέκεστε στο ένα πόδι ή ασκήσεις για την ενίσχυση των μυών του κορμού.

 

Πηγή: Harvard Medical School

Συντάκτης: Ιωάννης Αντωνίου

Ο Αντωνίου Ιωάννης είναι ένας πεπειραμένος και χαρισματικός Nutrition Coach όπου σκοπός του είναι να εμπνέει και να συνεργάζεται με ανθρώπους που θέλουν να μεταμορφώσουν το Σώμα και την Ζωή τους. Στην δικιά του φιλοσοφία αλλά και στην προσέγγιση που έχει δημιουργήσει με την ομάδα του μέσω της Nutripass στοχεύει στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, μέσω της Διατροφής, της Άσκησης και του Coaching, προκειμένου να επιτυγχάνονται πλήρως οι στόχοι του καθενός και να τους εκπαιδεύει βήμα-βήμα στο πως να διατηρούν τα αποτελέσματα για μια ζωή.

ΣΧΟΛΙΟ
0

Leave a reply

Nutripass © Copyright 2013-2019 All Rights Reserved

Powered by Mybusiness360