fbpx
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
24
10
2018

Διαιτολόγος: Εχθρός ή Σύμμαχος;

Πολλοί συνάδελφοι θα έχουμε παρατηρήσει αρκετά φοβισμένα βλέμματα πελατών, ιδιαίτερα αν εργαζόμαστε σε ένα χώρο όπου δεν προσφέρει μόνο διαιτολογικές υπηρεσίες. Επίσης, συχνό φαινόμενο η ακύρωση μιας προκαθορισμένης συνεδρίας, όχι απαραίτητα για το οικονομικό της υπόθεσης, αλλά περισσότερο γιατί από τον τόνο της φωνής του πελάτη και από τις συνθήκες που ακυρώνει την συνεδρία καταλαβαίνεις ότι κάτι συμβαίνει. Και αυτό το οποίο συμβαίνει μπορεί να είναι όντως από ένα σοβαρό λόγο αλλά και από την αποτυχία του ίδιου του πελάτη να κατέβει νούμερο η ζυγαριά του σπιτιού του, η αδυναμία του να αφομοιώσει μια διατροφική αλλαγή ή ο φόβος του που δεν κατάφερε να αλλάξει έστω και λίγο τον εαυτό του όπως έχω αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο. Μπορεί βεβαίως να είναι και οποιοσδήποτε άλλος λόγος αλλά συνήθως η γλώσσα του Σώματος και μια σχετική εμπειρία με την καθημερινή τριβή με διαφορετικούς χαρακτήρες μπορούν εύκολα να ‘’προδώσουν’’ τον αληθινό λόγο για αυτό τον αναβλητικό φαύλο κύκλο.

Θα σταθώ περισσότερο στις ακυρώσεις μιας συνεδρίας αλλά και ακόμα περισσότερο όταν βρίσκεσαι στο διαιτολογικό γραφείο ενός πολυχώρου και ορισμένοι πελάτες ενώ έχετε κάνει μια ή κάποιες αρχικές συνεδρίες, σε προσπερνάνε με σκυμμένα κεφάλια χωρίς ένα τυπικό γεια και κυρίως φοβούμενοι τον ίδιο τον ‘’μπαμπούλα’’ τον Διαιτολόγο.

Ναι μπορεί να σας φαίνεται περίεργο σαν σκηνικό αλλά συμβαίνει αρκετές φορές και σε άλλα επαγγέλματα και οι λόγοι εξήγησης είναι αρκετά διφορούμενοι.

Η πρώτη περίπτωση αυτής της αντίδρασης του πελάτη μπορεί να εξηγηθεί στο ότι ο Διαιτολόγος ήταν ενδεχομένως αρκετά αυστηρός και περίμενε ολοκληρωτικά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα από τον πελάτη του. Σε αυτή την περίπτωση αυτή η ύπαρξη φοβίας από την μεριά του πελάτη είναι εν μέρη δικαιολογημένη.

Η δεύτερη και πιο ομαλή περίπτωση είναι ο Διαιτολόγος να ήταν αρκετά χαλαρός και να εξήγησε με απόλυτη ειλικρίνεια στον πελάτη ότι η σχέση που θα πρέπει να έχουν δεν είναι του δασκάλου και του μαθητή , με την παλιά έννοια του όρου, όπου ο πρώτος θα επιβάλλει τιμωρία για την μη συμμόρφωση του δεύτερου. Η εξήγηση μπορεί να ήταν απλή, ότι θα αναπτυχθεί μια σχέση συνεργασίας χωρίς να υπάρχει αρνητική  κρίση σε μη πρόοδο και ότι ο πελάτης πρέπει να έρθει στις καθορισμένες συνεδρίες για να δουλευτούν όλες οι προβληματικές συμπεριφορές αλλά και να εκπαιδευτεί διατροφικά άσχετα με το αν χάνει βάρος ή όχι.

Και όμως οι περισσότεροι πελάτες όσο ομαλά και να εξηγήσεις αυτή την σχέση συνεργασίας συνεχίζουν να έχουν την αμυντική στάση απέναντι στον Διαιτολόγο με τις top εκφρασμένες προτάσεις: ‘’Δεν ακολούθησα την Διατροφή’’, ‘’Κάτσε να χάσω κάποια κιλά και να έρθω μετά’’ και άλλες πολλές που διαιωνίζουν την ακύρωση των συνεδριών αλλά κατά βάση διαιωνίζουν την άρνηση του ατόμου για την έστω και ελάχιστη αλλαγή στη Διατροφή του ή στην Διατροφική του Συμπεριφορά.

 

Και οι 2 είναι οι αλήθεια ότι είναι αρκετά σημαντικοί προς την θετική αλλαγή κάθε ατόμου!

 

 

Το σημαντικότερο όλων είναι να καταλάβει ο κάθε πελάτης, εφόσον έχει πάρει μια απόφαση να κάνει κάποιες αλλαγές στην ζωή του και την Διατροφή του, ότι η σχέση με τον Διαιτολόγο είναι σχεδόν απόλυτα συνεργατική. Η ‘’αμυντική’’ στάση απέναντι στον Διαιτολόγο αλλά και σε οποιονδήποτε επαγγελματία υγείας μπορεί να έχει μόνο αρνητική έκβαση χωρίς κάποιο προσοδοφόρο αποτέλεσμα. Ο Διαιτολόγος είναι αυτός που θα βοηθήσει τον πελάτη να αλλάξει και όχι ο μάγος εξ ουρανού. Θα τον βοηθήσει να αλλάξει εφόσον υπάρχει η θέληση και η δυνατότητα ανοιχτής συνεργασίας και από τις δύο πλευρές χωρίς το νούμερο της ζυγαριάς να είναι το βαρίδι. Μπορεί τα κιλά σαν νούμερο να είναι το αποτέλεσμα που επιθυμεί ο καθένας ωστόσο δεν παραμένει απλά να είναι ένα νούμερο. Το πιο σημαντικό νούμερο σε μια ‘’θεραπευτική’’ και εκπαιδευτική Διατροφική διαδικασία είναι το άτομο να αλλάξει τις κακές συνήθειες, να εκπαιδευθεί διατροφικά και να μάθει πως να τηρήσει τις θετικές αλλαγές.

 

Κλείνοντας, μέσα από τις εκπαιδευτικές συνεδρίες αναλόγως το χρονικό διάστημα που θα υπάρχει η τριβή μεταξύ Διαιτολόγου και ασθενή, προτιμότερο είναι να υιοθετήσει ένα υπέρβαρο και παχύσαρκο άτομο μια και μόνο σωστή διατροφική συνήθεια( π.χ. κατανάλωση φρούτων και λαχανικών) παρά να πάρει ένα διαιτολόγιο το οποίο ενδεχομένως δεν θα ακολουθήσει και ποτέ, μένοντας στάσιμο στην ‘’νοσηρή’’ κατάσταση.

 

Γράφει ο Αντωνίου Γιάννης
Επ. Διευθυντής Nutripass
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος BSc, Pn1, P.T.

Συντάκτης: Ιωάννης Αντωνίου

Ο Αντωνίου Ιωάννης είναι ένας πεπειραμένος και χαρισματικός Nutrition Coach όπου σκοπός του είναι να εμπνέει και να συνεργάζεται με ανθρώπους που θέλουν να μεταμορφώσουν το Σώμα και την Ζωή τους. Στην δικιά του φιλοσοφία αλλά και στην προσέγγιση που έχει δημιουργήσει με την ομάδα του μέσω της Nutripass στοχεύει στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, μέσω της Διατροφής, της Άσκησης και του Coaching, προκειμένου να επιτυγχάνονται πλήρως οι στόχοι του καθενός και να τους εκπαιδεύει βήμα-βήμα στο πως να διατηρούν τα αποτελέσματα για μια ζωή.

ΣΧΟΛΙΟ
0

Leave a reply