fbpx
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
15
05
2019
Η κατάλληλη διατροφή για υγιές δέρμα

Η κατάλληλη διατροφή για υγιές δέρμα

Είναι γνωστό ότι η διατροφή είναι άρρηκτα συνδεμένη με την εμφάνισή μας. Μια σωστή διατροφή συντελεί στην ενίσχυση της υγείας μας και κατ’ επέκταση στην καλύτερη εικόνα μας.

Φυσικά, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό όταν μιλάμε για εμφάνιση είναι η απώλεια βάρους και το καλλίγραμμο σώμα.

Όμως, η κατάλληλη διατροφή έχει πολύ περισσότερες προεκτάσεις όσον αφορά στα ορατά αποτελέσματά της και μία από αυτές είναι το υγιές και ωραίο δέρμα.

 

Οι τροφές που λειτουργούν ευνοϊκά στο δέρμα

Σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα ύπνου και τη σωματική άσκηση, η καλύτερη συνθήκη που μπορούμε να δημιουργήσουμε για ένα υγιές δέρμα είναι αυτή της κατάλληλης διατροφής.

Μια τέτοια διατροφή περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά όπως είναι η βιταμίνη C και E, οι οποίες υπάρχουν σε αφθονία μέσα σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, κ.α.

Τα αντιοξειδωτικά προλαμβάνουν την καταστροφή του DNA μας προστατεύοντάς το από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν γήρανση, αφυδάτωση και χαλαρότητα στο δέρμα.

Συγκεκριμένα, η βιταμίνη C αποτελεί ισχυρό σύμμαχο για την παραγωγή του κολλαγόνου και την επούλωση πληγών. Τη βρίσκουμε σε τροφές όπως:

  • Οι φράουλες
  • Τα μούρα
  • Τα βερίκοκα
  • Οι ντομάτες
  • Το σπανάκι
  • Οι γλυκοπατάτες
  • Οι πιπεριές
  • Ο μαϊντανός
  • Τα φασόλια

Η βιταμίνη Ε, είναι επίσης υπεύθυνη για την προστασία του δέρματος από τις ελεύθερες ρίζες και βρίσκεται κυρίως στα πράσινα λαχανικά, το ελαιόλαδο, το αυγό και τους ξηρούς καρπούς.

Μια πολύ σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών είναι το πράσινο τσάι, το οποίο εμποδίζει τις φλεγμονές και την καταστροφή του γενετικού μας υλικού και επιβραδύνει τη γήρανση στο δέρμα.

Με τα λιπαρά Ω3 και Ω6, μειώνεται η ξηρότητα και δίνουμε την ευκαιρία στο δέρμα μας να γίνει πιο λείο και νεανικό. Τροφές που έχουν Ω3 και Ω6 είναι:

  • Τα ψάρια
  • Ο λιναρόσπορος
  • Το ελαιόλαδο
  • Τα καρύδια

Ένα άλλο ιχνοστοιχείο που δρα ευεργετικά στο δέρμα είναι το σελίνιο, το οποίο λειτουργεί προστατευτικά θωρακίζοντας το δέρμα από τις ακτίνες του ήλιου που είναι υπεύθυνες για την πρόωρη γήρανση και τον καρκίνο του δέρματος. Θα το βρούμε στα δημητριακά ολικής άλεσης, στους ξηρούς καρπούς, καθώς και στα θαλασσινά, τον τόνο, τις σαρδέλες και τον σολομό.

Αν θέλουμε να προσθέσουμε ένα ακόμη ιχνοστοιχείο για την προστασία των κυττάρων του δέρματος, τότε θα στραφούμε στις τροφές που είναι πλούσιες σε ψευδάργυρο. Αυτές είναι τα μανιτάρια, το κρέας, τα σύκα, οι ξηροί καρποί και τα οστρακοειδή.

 

Νερό σε αφθονία για την υγεία του δέρματος

Φυσικά, δε γίνεται να μην αναφέρουμε το νερό για την ενίσχυση του υγιούς δέρματος.
Θα πρέπει να καταναλώνουμε μεγάλη ποσότητα νερού (περίπου 8-10 ποτήρια) μέσα στην ημέρα, εφόσον δεν υπάρχει μεγαλύτερος εχθρός των ρυτίδων από το ενυδατωμένο δέρμα. Συγχρόνως, το νερό βοηθάει τα κύτταρα να απορροφήσουν όλα τα συστατικά και να διώξουν τις τοξίνες. Παίζοντας σημαντικό ρόλο στην καλύτερη ροή αίματος, το νερό συμβάλλει στην λάμψη του δέρματος. Οι τροφές που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα νερού είναι τα φρούτα και τα λαχανικά.

Τι λέει η επιστήμη;

  • Σε μία έρευνα στην οποία συμμετείχαν 12 άνδρες και 6 γυναίκες ηλικίας 21-77 χρονών, εξετάσθηκε η επίδραση της μακροχρόνιας λήψης από του στόματος συνδυασμού βιταμίνης C και βιταμίνης Ε στην επιδερμική βλάβη που προκαλείται από την ακτινοβολία UV. Η πρόσληψη βιταμινών C και Ε για περίοδο 3 μηνών φάνηκε να μειώνει σημαντικά την επιδερμική βλάβη από την ακτινοβολία UV. Η ανίχνευση των διμερών θυμίνης στο δέρμα αποκάλυψε μια σημαντική αύξηση αυτού του τύπου βλάβης του DNA μετά από έκθεση σε UV ακτινοβολία. Μετά από 3 μήνες αντιοξειδωτικής χορήγησης, υπήρχαν σημαντικά λιγότερα διμερή θυμίνης, υποδηλώνοντας ότι η αντιοξειδωτική αγωγή προστατεύεται από βλάβες του DNA.
  • Σε μία διπλά τυφλή ελεγχόμενη δοκιμή εξετάσθηκε κατά πόσο οι βιταμίνες C και Ε προστατεύουν από το ηλιακό έγκαυμα. Συμμετείχαν 10 άτομα καθένα από τα οποία πήρε ημερησίως 2 g ασκορβικού οξέος (βιταμίνη C) σε συνδυασμό με 1000 IU d-α-τοκοφερόλης (βιταμίνη Ε) ή εικονικού φαρμάκου. Μετά από 8 ημέρες θεραπείας αξιολογήθηκε η αντίδραση στο ηλιακό έγκαυμα πριν και μετά από 8 ημέρες θεραπείας. Ο συνδυασμό βιταμινών C και Ε φάνηκε να μειώνουν το ηλιακό έγκαυμα, γεγονός που μπορεί να υποδηλώνει έναν επακόλουθο μειωμένο κίνδυνο για μεταγενέστερα επακόλουθα στο δέρμα από την UV ακτινοβολία.
  • Σε μία συστηματική ανασκόπηση εξετάσθηκαν συνολικά τα αποδεικτικά στοιχεία από έρευνες που υποστηρίζουν τη χρήση βιταμινών (όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε και το σελήνιο) σε στοματικά και τοπικά σκευάσματα και επιβεβαιώθηκε η προστατευτική για την γήρανση του δέρματος χρήση τους.
  • Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition εξέτασε τις συσχετίσεις μεταξύ πρόσληψης θρεπτικών ουσιών και γήρανσης του δέρματος σε 4025 γυναίκες (40-74 ετών). Η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών εκτιμήθηκε από μια ανάκληση 24 ώρου, ενώ οι κλινικές εξετάσεις του δέρματος διεξήχθησαν από δερματολόγους. Η εμφάνιση γήρανσης του δέρματος προσδιορίστηκε με την εμφάνιση ρυτίδων, γεροντική ξηρότητα και ατροφία του δέρματος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης C και λινολεϊκού οξέος και η χαμηλότερη πρόσληψη λιπών και υδατανθράκων συνδέονται με καλύτερη εμφάνιση δέρματος και λιγότερες ρυτίδες.
  • Μελέτη εξέτασε την επίδραση της συμπληρωματικής ενυδάτωσης από το στόμα. Συμμετείχαν 19 άτομα ελέγχου και 18 πειραματικά άτομα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατάποση 500 ml νερού αυξάνει σημαντικά τη ροή του αίματος στο δέρμα.

 

Βιβλιογραφία

Placzek M., Gaube S., Kerkmann U., Gilbertz K.P., Herzinger T., Haen E., Przybilla B. Ultraviolet B-induced DNA damage in human epidermis is modified by the antioxidants ascorbic acid and D-alpha-tocopherol. J. Investig. Dermatol. 2005;124:304–307. doi: 10.1111/j.0022-202X.2004.23560.x.

Eberlin-Konig, B.; Placzek, M.; Przybilla, B. Protective effect against sunburn of combined systemic ascorbic acid (vitamin C) and d–tocopherol (vitamin E). J. Am. Acad. Dermatol. 38:45– 48; 1998

Zussman J., Ahdout J., Kim J. Vitamins and photoaging: Do scientific data support their use? J. Am. Acad. Dermatol. 2010;63:507–525. doi: 10.1016/j.jaad.2009.07.037.

Dietary nutrient intakes and skin-aging appearance among middle-aged American women. Cosgrove MC1, Franco OH, Granger SP, Murray PG, Mayes AE.

Wipke-Tevis DD, Williams DA: Effect of oral hydration on skin microcirculation in healthy young and midlife and older adults. Wound Repair Regen 15 : 174 –185, 2007

Συντάκτης: Ιωάννης Αντωνίου

Ο Αντωνίου Ιωάννης είναι ένας πεπειραμένος και χαρισματικός Nutrition Coach όπου σκοπός του είναι να εμπνέει και να συνεργάζεται με ανθρώπους που θέλουν να μεταμορφώσουν το Σώμα και την Ζωή τους. Στην δικιά του φιλοσοφία αλλά και στην προσέγγιση που έχει δημιουργήσει με την ομάδα του μέσω της Nutripass στοχεύει στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, μέσω της Διατροφής, της Άσκησης και του Coaching, προκειμένου να επιτυγχάνονται πλήρως οι στόχοι του καθενός και να τους εκπαιδεύει βήμα-βήμα στο πως να διατηρούν τα αποτελέσματα για μια ζωή.

ΣΧΟΛΙΟ
0

Leave a reply