fbpx
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
15
05
2019

Ποιες τροφές ενεργοποιούν το μεταβολισμό;

Τι είναι ο μεταβολισμός

Μεταβολισμό ονομάζουμε τον τρόπο που ο οργανισμός μας διαχειρίζεται τη διαδικασία κατανάλωσης των τροφών.

Οι τροφές που λαμβάνουμε διασπώνται στον οργανισμό και στη συνέχεια μεταφέρονται στα μιτοχόνδρια όπου πραγματοποιείται η παραγωγή της ενέργειας. Αυτή η ενέργεια είναι απαραίτητη για τις λειτουργίες των οργάνων, όπως είναι η καρδιά και ο εγκέφαλος.

Ουσιαστικά, τον μεταβολισμό μπορούμε να τον περιγράψουμε σαν ένα ‘εργοστάσιο’ βιοχημικών αντιδράσεων για την παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας.

 

Όταν ο οργανισμός έχει την τάση να αποθηκεύει τη διασπώμενη τροφή σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι να την μετατρέπει σε ενέργεια, τότε κάνουμε λόγο για χαμηλό μεταβολισμό.

Η αποτελεσματικότητα του μεταβολισμού βασίζεται σε ένα σύνολο παραγόντων όπως είναι:

  • Το φύλο
  • Η ηλικία
  • Οι ορμόνες
  • Το ύψος
  • Η μυϊκή μάζα

 

Ποιες τροφές μπορούν να ενισχύσουν το μεταβολισμό μας

Οι παράγοντες που μπορούν να ενεργοποιήσουν το ρυθμό του μεταβολισμού μας είναι η διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση και τον επαρκή ύπνο.

Οι τροφές που λαμβάνουμε παίζουν μεγάλο ρόλο στη λειτουργία της μεταβολικής διαδικασίας, καθώς ο μεταβολισμός σχετίζεται άμεσα με την καύση του λίπους. Όταν οι τροφές που έχουν διασπαστεί στον οργανισμό δεν μετατρέπονται σε ενέργεια, τότε αποθηκεύονται ως λίπος και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την παχυσαρκία.

Η κατάλληλη διατροφή αποτελεί το σωστό καύσιμο για την παραγωγή της ενέργειας και κατ’ επέκταση την καλή λειτουργία του μεταβολισμού.

 

Παρακάτω θα δείτε μερικές από τις τροφές που μπορούν να συμβάλουν στο μεταβολισμό μας:

Αυγά

Πρώτα και σημαντικότερα είναι τα αγαπημένα μας αυγά, τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με την απώλεια βάρους.

Με μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, τα αυγά προσφέρουν το αίσθημα του κορεσμού, με μόλις 75 θερμίδες. Κατά τη διάρκεια της πέψης μετά από κατανάλωση αυγών, καίμε περισσότερες θερμίδες από όταν καταναλώνουμε υδατάνθρακες.

 

Γκρέιπφρουτ

Πλούσιο σε θρεπτική αξία αλλά και με πολύ λίγες θερμίδες, το γκρέιπφρουτ είναι ικανό να μας κάνει να νιώσουμε χορτάτοι και να λάβουμε ένα πλήθος βιταμινών (C, Α, Β1, Β2 Β6). Το γκρέιπφρουτ εμπεριέχει τη νερατζίνη, η οποία διασπά τη χοληστερόλη, ενώ μειώνει το σάκχαρο στο αίμα και συντελεί στην καύση του λίπους.

Αβοκάντο

Μία υπερτροφή, αγαπητή σε πολλούς, που επίσης σχετίζεται με την απώλεια βάρους. Δημιουργεί άμεσα αίσθημα κορεσμού και η κατανάλωσή του βοηθάει στην απομάκρυνση του λίπους από την κοιλιά. Πέρα από αυτή την ιδιότητά του, μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι συνδέεται και με την καταπολέμηση του μεταβολικού συνδρόμου που αφορά στον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

Καυτερή πιπεριά

Το φυσικό συστατικό της είναι η καψαϊκίνη, η οποία, εκτός από την αίσθηση καψίματος, είναι υπεύθυνη για την καύση θερμίδων και τη μείωση του λίπους.

Ψάρι

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο «American Journal of Clinical Nutrition» κατέδειξε ότι τα διατροφικά συμπληρώματα με ω-3 λιπαρά οξέα σε συνδυασμό με την αεροβική άσκηση, ‘σοκάρουν’ τον οργανισμό και έτσι επιτυγχάνεται η ταχεία καύση λίπους. Οι σαρδέλες είναι από τις πιο ευεργετικές τροφές στην κατηγορία των ψαριών για την αφύπνιση του μεταβολισμού.

Κανέλα

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως υποκατάστατο της ζάχαρης. Η κανέλα έχει μηδέν θερμίδες και, σύμφωνα με μελέτες, ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα με αποτέλεσμα να αποφεύγονται οι υπογλυκαιμίες και να περιορίζεται το αίσθημα πείνας.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι γνωστό για την ιδιότητά του να συμβάλλει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού χάρη στην πολύτιμη συμβολή του για την παραγωγή της θυροξίνης. Επίσης, είναι πλούσιο σε κατεχίνες (αντιοξειδωτικά) που ενισχύουν τη διαδικασία καύσης λίπους.

Έχει αναφερθεί σε πολλές μελέτες ότι η καφεΐνη στο πράσινο τσάι διεγείρει τη θερμογένεση στους ανθρώπους και την οξείδωση του λίπους. (Berube-Parent et al., 2005; Dulloo et al., 1999).

Μία μελέτη έφερε στο φως το γεγονός ότι το πράσινο τσάι είχε θερμική επίδραση λόγω άλλων βιοδραστικών συστατικών (κατεχίνες) εκτός από την περιεκτικότητα του σε καφεΐνη (Borchardt et al., 1975).

 

Συντάκτης: Ιωάννης Αντωνίου

Ο Αντωνίου Ιωάννης είναι ένας πεπειραμένος και χαρισματικός Nutrition Coach όπου σκοπός του είναι να εμπνέει και να συνεργάζεται με ανθρώπους που θέλουν να μεταμορφώσουν το Σώμα και την Ζωή τους. Στην δικιά του φιλοσοφία αλλά και στην προσέγγιση που έχει δημιουργήσει με την ομάδα του μέσω της Nutripass στοχεύει στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, μέσω της Διατροφής, της Άσκησης και του Coaching, προκειμένου να επιτυγχάνονται πλήρως οι στόχοι του καθενός και να τους εκπαιδεύει βήμα-βήμα στο πως να διατηρούν τα αποτελέσματα για μια ζωή.

ΣΧΟΛΙΟ
0

Leave a reply

Nutripass © Copyright 2013-2019 All Rights Reserved

Powered by Mybusiness360