fbpx
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
24
12
2018

Το βραδινό σε παχαίνει ; ( + 5 επιλογές που θα σε χορτάσουν)

Ξεκινάς μια προσπάθεια να χάσεις Βάρος και το πρώτο πράγμα που κάνεις είναι να κόβεις μαχαίρι το βραδινό.

 

Ένα γεύμα παρεξηγημένο, το οποίο θα σε βοηθήσει στην απώλεια βάρους ή θα σε δυσκολέψει;

Είναι η τακτική που θα σου δώσει άμεσα και σίγουρα αποτελέσματα;

 

Ερωτήσεις τις οποίες θα απαντήσουμε στο συγκεκριμένο άρθρο για αυτό μείνε μαζί μου.

Στο τέλος σου έχω και κάποιες χορταστικές επιλογές που μπορείς να βάλεις ά-φο-βα στο βραδινό σου + 3 χρυσές συμβουλές για να ελέγξεις την πείνα σου το βράδυ.

 

Ας αρχίσουμε από τα βασικά.

 

Το έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα αλλά και σε βίντεο στο youtube αν παρακολουθείς το κανάλι, ότι ο μόνος και απαράβατος κανόνας για να δεις το νούμερο στην ζυγαριά να πέφτει είναι το ισοζύγιο ενέργειας.

Δηλαδή πόσες θερμίδες καταναλώνεις και πόσες θερμίδες καις μέσα στην ημέρα.

Και όλο αυτό αθροιστικά σε βάθος χρόνου.

 

Ωστόσο τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια αυξανόμενη τάση στο να εστιάζουμε όχι μόνο στο πόσο τρώμε αλλά ΠΟΤΕ το τρώμε.

 

Και εδώ ερχόμαστε στο βραδινό γεύμα.

 

 

Μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι ο χρόνος κατανάλωσης του γεύματος (και όχι μόνο τι τρώμε) μπορεί να επηρεάσει τον κιρκάδιο ρυθμό επηρεάζοντας την πρόσληψη βάρους.
Ασφαλή συμπεράσματα δεν έχουν βγει και περιμένουμε να δούμε και περισσότερες μελέτες σε ανθρώπους μελλοντικά.

 

Πολλές φορές πέφτουμε σε ένα περίεργο τρυπάκι.

 

Με συσσωρευμένο όλο το άγχος και την πίεση της ημέρας γυρνάμε σπίτι και τρώμε δίχως αύριο το οποίο αποτελεί το ελαφρυντικό μας.

 

Επίσης οι επιλογές μας το βράδυ πολλές φορές είναι θερμιδικά πυκνές.

Και αυτό μπορεί να συμβεί γιατί μέσα στη διάρκεια της ημέρας αγνοούμε τα σήματα του οργανισμού μας από την πίεση της δουλειάς και αμελούμε να φάμε.

 

Μάντεψε το αποτέλεσμα.

Γυρνάμε σπίτι και χάνουμε τον έλεγχο στην ποσότητα.

Τακτική η οποία θα μας οδηγήσει στο να επηρεάσουμε το ισοζύγιο ενέργειας που αναφέραμε παραπάνω καταναλώνοντας παραπάνω θερμίδες από αυτές που μας αντιστοιχούν, χωρίς να το καταλάβουμε.

 

Σε αυτή την περίπτωση που περιγράφουμε φυσικά δεν φταίει το βραδινό σαν γεύμα από μόνο του.

 

Ας δούμε όμως τι λέει και η επιστήμη για το βραδινό γεύμα.

 

Σε μεγάλη μετα ανάλυση που πραγματοποιήθηκε, εξετάζοντας το βραδινό γεύμα σε ενήλικες, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μείωση του βραδινού γεύματος για απώλεια βάρους δεν είναι μια έγκυρη τεχνική για την μείωση του Σωματικού Βάρους και μελλοντικά απαιτούνται και άλλες έρευνες για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

 

Πιο συγκεκριμένα σε αυτή την μετανάλυση 4 μελέτες παρατήρησης έδειξαν μια θετική συσχέτιση μεταξύ της της μεγάλης πρόσληψης βραδινού γεύματος και του Δείκτη Μάζας Σώματος, 5 μελέτες δεν έδειξαν καμία συσχέτιση και μια μελέτη έδειξε αντίστροφη συσχέτιση του βραδινού με το βάρος.

Η μετανάλυση των μελετών αυτών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει άμεση σχέση του βραδινού γεύματος με τον Δείκτη Μάζας Σώματος και το Βάρος.

 

Και ερχόμαστε στο ζητούμενο όπου θα συμπληρώσω ότι ένα μεμονωμένο γεύμα δεν μπορεί να επηρεάσει από μόνο του το βάρος σου.

Πρέπει σε κάθε περίπτωση να κοιτάμε την συνολική εικόνα και τις συνήθειες του κάθε ατόμου.

 

Πριν τελειώσουμε σου έχω και τις χορταστικές βραδινές επιλογές που σου υποσχέθηκα.

 

  • 1-2 καλαμάκια κοτόπουλο + Σαλάτα Εποχής επιλογής σου + ½-1 πίτα γύρου ολικής αλάδωτη
  • 1 κεσεδάκι ψοτταγε ψηεεσε 200γρ + Σαλάτα Εποχής + ½ φλιτζ. Κρουτόν ή 2 φρυγανιές ολικής
  • Ομελέτα με 2-3 αυγά + 2 φέτες γαλοπούλα + μανιτάρια, πιπεριές, ντομάτα + 1 φέτα ψωμί ολικής ή 1 φέτα του τοστ ολικής
  • 1 κεσεδάκι τόνος 90γρ + λαχανικά της επιλογής σου + ½ φλιτζ. Καλαμπόκι + λίγο λάδι και ξύδι
  • 1 κεσεδάκι γιαούρτι + 3 Κ.Σ. quaker ή δημητριακά ολικής + 1 μικρή χούφτα ξηρούς καρπούς + 2 κ.γ. μέλι ή σταφίδες

 

Αν είσαι ο τύπος που κάνεις ”νηστεία” όλη την ημέρα και καταλήγεις να είσαι ανεξέλγκτος στο βραδινό γεύμα, σου έχω 3 συβμουλές που μπορείς να εφαρμόσεις δαμάζοντας τις ορέξεις σου.

  1. Μην πέσεις μετα μούτρα στο βραδινό. Τόσο απλή αλλά συνάμα δύσκολη επιλογή. Για να ελέγξεις την ορμή σου προσπάθησε να μασήσεις αργά τις πρώτες μπουκιές ή ακριβώς πριν το βραδινό κατανάλωσε κάποιο ρόφημα ένα ποτήρι νερό. Θα κατευνάσει σίγουρα την γρηγοράδα καταναλώσης του γευματός σου.
  2. Ξεκίνα με την Σαλάτα. Μια από τις πιο βασικές κινήσεις σου αν θες να ελέγξεις τα σήματα του στομαχιού σου. Είσαι πεινασμένος για αυτό θα ήταν ιδανικό να γεμίσεις το στομάχι σου με τα πιο χαμηλά θερμιδικά τρόφιμα. Αν δεν σου είναι εύκολη σαν τακτική ξεκίνα με την σαλάτα και την πρωτείνη του γεύματος η οποία άμεσα θα σου προσφέρει μια αίσθηση πληρότητας και άσε τους υδατάνθρακες του γεύματος για το τέλος.
  3. Κατανάλωσε ένα μικρό σνακ στον δρόμο ή στο γραφείο πριν το βραδινό σου γεύμα. Θα σε βοηθήσει να μην πέσουν χαμηλά τα επίπεδα γλυκόζης σου με αποτέλεσμα να είσαι πιο συγκρατημένος όταν έρθει η ώρα του κυρίου γεύματος. Χαμηλά επίπεδα γλυκόζης αυτομάτως σημαίνουν υψηλά επίπεδα επιθυμίας για λήψη τροφής.

 

Συμπερασματικά

  • Το βραδινό γεύμα δεν μπορεί να σε παχύνει από μόνο του. Καλό είναι να κοιτάς συνολικά τι καταναλώνεις μέσα στην ημέρα.
  • Το θερμιδικό ισοζύγιο θα επηρεαστεί από όλα τα γεύματά σου μέσα στην ημέρα.
  • Αν παρατηρείς ότι ξεσπάς στο βραδινό προσπάθησε να έχεις κάποια επιπλέον γεύματα μέσα στην ημέρα για να σου κόψουν την πείνα και την μεγάλη επιθυμία. Αυτό θα σε βοηθήσει και στην έκκριση ορμονών που επηρεάζουν τα γεύματά μας.
  • Το να ελαττώσεις την ποσότητα του βραδινού δεν είναι η μόνη λύση για να χάσεις βάρος. Αν το ελαττώσεις θα έχεις ελαττώσει αθροιστικά όλες τις θερμίδες μέσα στην ημέρα που χρειάζεται το σώμα σου.
  • Επειδή το βραδινό γεύμα μπορεί να επηρεάσει την έκκριση των ορμονών που καθορίζουν την πείνας και το αίσθημα κορεσμού σου καλό θα ήταν να επιλέγεις πιο ελαφριές επιλογές αν βλέπεις ότι ξεφεύγεις συστηματικά.

 

 

Γράφει ο Αντωνίου Γιάννης
Επ. Διευθυντής Nutripass
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος BSc, Pn1, P.T.

 

 

 

 

 

 

 

Βιβλιογραφία

Are large dinners associated with excess weight, and does eating a smaller dinner achieve greater weight loss? A systematic review and meta-analysis. Fong M1

Συντάκτης: Ιωάννης Αντωνίου

Ο Αντωνίου Ιωάννης είναι ένας πεπειραμένος και χαρισματικός Nutrition Coach όπου σκοπός του είναι να εμπνέει και να συνεργάζεται με ανθρώπους που θέλουν να μεταμορφώσουν το Σώμα και την Ζωή τους. Στην δικιά του φιλοσοφία αλλά και στην προσέγγιση που έχει δημιουργήσει με την ομάδα του μέσω της Nutripass στοχεύει στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, μέσω της Διατροφής, της Άσκησης και του Coaching, προκειμένου να επιτυγχάνονται πλήρως οι στόχοι του καθενός και να τους εκπαιδεύει βήμα-βήμα στο πως να διατηρούν τα αποτελέσματα για μια ζωή.

ΣΧΟΛΙΟ
0

Leave a reply

Nutripass © Copyright 2013-2019 All Rights Reserved

Powered by Mybusiness360