Υπερ..ΣΤΡΕΣ & Υπερφαγία_ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Έχουμε διαπιστώσει 2 από τα μεγαλύτερα θέματα που οδηγούν σε προβλήματα υγείας & φυσικής κατάστασης στις γυναίκες. Πάμε να δούμε μήπως υπάρχει τρόπος να τα αντιμετωπίσεις και εσύ ;

Κυρίες μου, αισθάνεστε καταπονημένες & υποτιμημένες;
Δυσκολεύεστε να παραμείνετε συνεπείς με τη διατροφή και τη φυσική κατάσταση λόγω των απαιτήσεων της ζωής;
Αναρωτιέστε αν θα μπορέσετε ποτέ να βρείτε χρόνο για να πετύχετε το σώμα και την υγεία που θέλετε;

Μήπως βάζετε τις ανάγκες των άλλων πάνω από τις δικές σας; Και όμως για πολλές γυναίκες, είναι μια καθημερινή πραγματικότητα. Είτε είστε επαγγελματίας υψηλής ισχύος, μητέρα, σύντροφος, εργαζόμενη, κόρη, φίλη ή όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα….
….αν είσαι γυναίκα, σου ζητείται να κάνεις πολλά.

Ώσπου ξυπνάτε μια μέρα, κοιτάζεστε στον καθρέφτη, και συνειδητοποιείτε ότι..

..έχουν εξαντληθεί τα ψυχικά και συναισθηματικά σας αποθέματα.
…ο χρόνος για αυτο-φροντίδα έχει εξαφανιστεί.
…τα ρούχα που κάποτε σας ήταν φαρδιά… τα νιώθετε πλέον λίγο (ή πολύ) στενά.
…η λαχτάρα για ζάχαρη και πρόχειρο φαγητό είναι πολύ πιο ισχυρές.
…ο καθρέφτης του μπάνιου και η ζυγαριά αποφεύγονται.
…αφιερώνετε πολύ χρόνο στη φροντίδα των άλλων αναλαμβάνοντας όλες τις ευθύνες τους.
Κάπως έτσι οι γυναίκες καταλήγουν να παραμελούν τον εαυτό τους.
Αλλά δεν χρειάζεται να είναι πάντα ή μόνιμα έτσι. Μπορείτε να αισθάνεστε υγιείς, σε φόρμα και καλά στο δικό σας σώμα. Μπορείτε να ανακτήσετε τον έλεγχο του προγράμματος και του σώματός σας.
Μπορείτε να ξεπεράσετε το συναισθηματικό φαγητό και τις λιγούρες. Μπορείτε να δείξετε αγάπη και εκτίμηση στους άλλους ενώ παράλληλα φροντίζετε τον εαυτό σας.

Δεν έχει σημασία από πού ξεκινάτε. Ανεξάρτητα από το πώς νιώθετε αυτή τη στιγμή. Ανεξάρτητα από το πόσα τρόφιμα είναι στο πιάτο σας. Είναι δυνατό.

Α) «Καλύτερη σχέση με το φαγητό».
Πολλές γυναίκες παλεύουν με την υπερκατανάλωση τροφής και το συναισθηματικό φαγητό. Συνηθίζουν να λατρεύουν το κρασί, τη σοκολάτα, τη ζάχαρη ή οποιεσδήποτε λιχουδιές … αλλά δεν τους αρκούν πάντα. Μόλις τελειώσει η «ικανοποίηση του φαγητού», μένουν με το ίδιο άγχος και τα ίδια προβλήματα με τα οποία ξεκινάνε — και έτσι νιώθουν ενοχές, ντροπή και ενδεχομένως εκτός ελέγχου.

Η αλυσίδα είναι κάπως έτσι:
Άγχος – αναστάτωση – Υπερφαγία – Ενοχές & ντροπή για την υπερκατανάλωση τροφής – Περισσότερο άγχος – αναστάτωση κ.λπ. – Στοίχημα με τον εαυτό τους να το «κάνουν καλύτερα» την επόμενη φορά – Εκκίνηση μιας νέας δίαιτας ή/και σχεδιασμός πιο αυστηρών «κανόνων» – Άγχος – αναστάτωση – Υπερφαγία

ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Λύση: «Σπάστε την αλυσίδα» : Απλώς παρατηρήστε, και καταγράψτε τι συνέβη που οδήγησε σε όποια λαχτάρα για φαγητό, συναισθηματική κατανάλωση φαγητού, υπερφαγία και/ή οποιεσδήποτε άλλες στιγμές που αισθάνεστε «εκτός ελέγχου» με το φαγητό.
Γιατί εδώ υπάρχει ένα μυστικό: Αυτά τα συναισθήματα και οι συμπεριφορές δεν προέκυψαν από το πουθενά. Δεν είναι τυχαίες. Κάτι τα προκάλεσε. Έτσι γίνεστε περισσότερο ντετέκτιβ και μπορείτε να ανακαλύψετε όλους τους κρίκους της αλυσίδας.

  1. Ξεκινήστε με οποιοδήποτε πρόσφατο επεισόδιο που σχετίζεται με φαγητό που σας προβλημάτισε. (Για παράδειγμα, να τρώτε πολύ, να τρώτε τροφές που δεν θέλετε, να αισθάνεστε εκτός ελέγχου κ.λπ.).
  2. Γράψτε όλα τα πράγματα που συνέβαιναν γύρω σας λίγο πριν συμβεί αυτό το επεισόδιο όπως: Που ήσασταν? Τι κάνατε? Τι σκεφτόσασταν? Τι νιώθατε; Ποιος ήταν μαζί σας?
  3. Τώρα δείτε αν μπορείτε να πάτε ακόμα πιο πίσω. Ίσως μερικές ώρες. Άλλη μια φορά αναρωτηθείτε: Που ήσασταν? Τι κάνατε? Τι σκεφτόσασταν? Τι νιώθατε; Ποιος ήταν μαζί σας?

(Προσπαθήστε να καταγράψετε όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες)

  1. Τώρα κοιτάξτε τα δεδομένα σας. Υπάρχουν μοτίβα; Εάν δεν βλέπετε καμία σύνδεση αμέσως, μην ανησυχείτε.

Δοκιμάστε αυτήν την άσκηση μερικές φορές και, στη συνέχεια, αρχίστε να αναζητάτε συνδέσμους μεταξύ του τι συνέβαινε τις ημέρες ή ώρες πριν από μια σοβαρή λαχτάρα για φαγητό ή ένα συναισθηματικό επεισόδιο φαγητού.

  1. Αν και όταν βρείτε μοτίβα, αναρωτηθείτε για αυτά. Μην αγχωθείτε να τα διορθώσετε αμέσως. Απλώς προσέξτε τα.
  2. Μπορεί να παρατηρήσετε λύσεις αμέσως. Ή μπορεί να μην παρατηρήσετε λύσεις. Μπορεί να αισθάνεστε κολλημένοι στο βήμα #5, παρατηρώντας τα μοτίβα αλλά δεν είστε σίγουρες πώς να τα αλλάξετε.

Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι εντάξει. Το σημαντικό είναι: Τώρα έχετε επίγνωση του τι συμβαίνει.

Β) «Μεγαλύτερη συνέπεια με τη διατροφή, την άσκηση ή τις συνήθειες υγιεινού τρόπου ζωής»
Αν είστε όπως οι περισσότερες γυναίκες, πιθανότατα έχετε δοκιμάσει τουλάχιστον κάποια πράγματα για να παραμείνετε σε φόρμα όπως: Παρατηρητές βάρους, MyFitnessPal & άλλους μετρητές θερμίδων, Crossfit & άλλες ομαδικές προπονήσεις, Δημοφιλείς δίαιτες όπως Paleo, νηστείες χυμού, αποτοξινωτικές δίαιτες και δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων.
Φυσικά, αυτές δεν είναι «κακές» επιλογές. Καταλήγουν να δουλεύουν για κάποιους ανθρώπους. Αλλά οι περισσότεροι δυσκολεύονται να παραμείνουν συνεπείς. Εν μέρει, αυτό συμβαίνει επειδή δεν προσφέρουν ουσιαστική, βήμα-βήμα αλλαγή που μπορείτε να κάνετε πραγματικά. Και, εν μέρει, επειδή τέτοιες λύσεις δεν προσφέρουν υποστήριξη, φροντίδα και υπευθυνότητα όπως το coaching.

Λύση: «Κάντε τον εαυτό σας υπόλογο σε ένα πρόγραμμα… που λειτουργεί πραγματικά.»
Στην ιδανική περίπτωση, θέλετε ένα πρόγραμμα που:

  • Επικεντρώνεται σε όλα τα πράγματα που σας ταιριάζουν και σε όλες τις δυνάμεις και τις δεξιότητες που έχετε ήδη.
  • Σας δίνει αποδεδειγμένες λύσεις που αρχίζουν να λειτουργούν τώρα.
  • Έχει δοκιμαστεί με πολλούς ανθρώπους (ώστε να γνωρίζετε ότι λειτουργεί πραγματικά).
  • Μπορείτε να προσαρμόσετε τον τρόπο ζωής σας (ώστε να παραμείνετε συνεπείς και να το ακολουθείτε ακόμα και όταν είστε απασχολημένοι).
  • Απολαμβάνετε πραγματικά να κάνετε (και δεν είναι απλώς μια ακόμη αγγαρεία).
  • Σας κάνει να αισθάνεστε θετικοί, αισιόδοξοι και με υποστήριξη σε όλη τη διαδρομή.
  • Διαρκεί. Όπως, και η ζωή.
  • Υποστηρίζει τους βαθύτερους λόγους σας για να θέλετε να αλλάξετε.

Άρα, πώς ξέρετε εάν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα θα σας βοηθήσει να είστε υπόλογοι;
Έχοντας ένα σχέδιο που παρέχει τόσο δομή όσο και ευελιξία. Η δυνατότητα προσαρμογής του σχεδίου με βάση τα επίπεδα δεξιοτήτων, τους στόχους και τον χρόνο που έχετε διαθέσιμο. Όταν λαμβάνετε μια καθημερινή υπενθύμιση για να εξασκείτε οποιαδήποτε συνήθεια διατροφής, άσκησης ή τρόπου ζωής. Μετρώντας την πρόοδό σας σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Λύση: «Κάντε τον εαυτό σας υπόλογο σε ένα άτομο… που ενδιαφέρεται πραγματικά.»

Τίποτα που αξίζει να κάνετε δεν μπορεί να γίνει μόνο του. Η κοινωνική υποστήριξη —είτε είναι φίλος, συνεργάτης προπόνησης, σύζυγος, παιδί, σκύλος, συνάδελφος που περπατάει μαζί σας στο μεσημεριανό γεύμα, προσωπικός γυμναστής στο τοπικό σας γυμναστήριο, οτιδήποτε άλλο— είναι ζωτικής σημασίας.

Μην προσπαθήσετε να το κάνετε μόνοι σας. Η ανεξαρτησία είναι υπέροχη, αλλά για ένα έργο σαν αυτό, χρειάζεστε μια ομάδα που σας βοηθούν και σας υποστηρίζουν.

Το σημαντικό είναι να κάνετε τον εαυτό σας υπόλογο σε κάποιον και να λάβετε τη βοήθεια που χρειάζεστε.
Έχεις ήδη πολλά στο «πιάτο» σου, γιατί να μην αφήσεις κάποιον άλλο να σου δείξει το δρόμο;


Γράφει η Αθαναϊλίδου Ειρήνη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος BSc
Επ. Συνεργάτης Nutripass

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.