Χυμός Παντζάρι και Αθλητική Απόδοση

Εάν ανήκεις στα άτομα που αθλούνται, σίγουρα κατά καιρούς έχεις ψάξει για τρόφιμα και ποτά που μπορούν να αυξήσουν την απόδοσή σου ή να σε βοηθήσουν να χτίσεις μύες.
Εσύ τι γνωρίζεις για τον χυμό παντζάρι;
Αρκετές έρευνες τα τελευταία χρόνια δείχνουν ότι ο χυμός παντζάρι μπορεί να ενισχύσει την αθλητική απόδοση, ενισχύοντας την αντοχή μας και όχι μόνο.
Ας δούμε, όμως, με περισσότερες λεπτομέρειες τα αποτελέσματα των ερευνών!
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ;
Ο χυμός παντζάρι είναι πλούσιος σε νιτρικά άλατα. Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι τα νιτρικά άλατα μπορεί να ενισχύσουν την αθλητική απόδοση.
Για τον λόγο αυτό, ο χυμός παντζάρι χρησιμοποιείται πολύ συχνά από τους αθλητές.
Ας τις δούμε πιο λεπτομερώς..
Σύμφωνα με μία τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή, τα νιτρικά άλατα φαίνονται να επηρεάζουν τη σωματική απόδοση βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα των μιτοχονδρίων, τα οποία είναι υπεύθυνα για την παραγωγή ενέργειας στα κύτταρα σου.
Επίσης, πολλές έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση χυμού από παντζάρι μπορεί επίσης να βελτιώσει την αθλητική απόδοση στους ποδηλάτες και να αυξήσει τη χρήση οξυγόνου έως και 20%.
Μια μικρή μελέτη από 9 ποδηλάτες εξέτασε την επίδραση του χυμού από παντζάρι (500 ml) στη χρονική απόδοση στα 4 και στα 16 km. Η κατανάλωση χυμού από παντζάρι βελτίωσε την χρονική τους απόδοση κατά 2,8% στα 2,5 km και κατά 2,7% στα 16 km.

Επίσης, τα επίπεδα των νιτρικών στο αίμα κορυφώνονται μέσα σε 2-3 ώρες. Για αυτό, για να μεγιστοποιήσεις τα αποτελέσματα, είναι καλύτερο να καταναλώνεις χυμό από παντζάρι 2-3 ώρες πριν από την προπόνηση ή τον αγώνα.
ΕΧΕΙ ΑΛΛΑ ΟΦΕΛΗ;
Και όμως ο χυμός από παντζάρι έχει και άλλα πολλά ΟΦΕΛΗ που πιθανώς να μη τα γνωρίζεις.
Επιγραμματικά σου αναφέρω:

  1. Είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ και βιταμίνη C και είναι χαμηλό σε θερμίδες
  2. Συμβάλλει στη ΜΕΙΩΣΗ της αρτηριακής πίεσης
  3. Βοηθάει στη φλεγμονή και σε φλεγμονώδεις νόσους
  4. Βελτιώνει την πεπτική σου υγεία
  5. Βελτιώνει την ψυχική και γνωστική λειτουργία και τη λειτουργία του εγκεφάλου
  6. Έχει κάποιες αντι-καρκινικές ιδιότητες

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ο χυμός από παντζάρι έχεις πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό. Μία από αυτές είναι και η βελτίωση της αθλητικής απόδοσης, ιδίως σε αθλήματα αντοχής. Έτσι λοιπόν, αν θες να βελτιωθείς στο τρέξιμο ή στο ποδήλατο, επίλεξε να καταναλώσεις χυμό από παντζάρι. Για αυτό, σου προτείνω να τον εντάξεις στη διατροφή σου και δε θα το μετανιώσεις!
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Larsen FJ1, Schiffer TA, Borniquel S, et al., Dietary inorganic nitrate improves mitochondrial efficiency in humans. Cell Metab. 2011 Feb 2;13(2):149-59. doi: 10.1016/j.cmet.2011.01.004.
Murphy M1, Eliot K, Heuertz RM, Weiss E., Whole beetroot consumption acutely improves running performance. J Acad Nutr Diet. 2012 Apr;112(4):548-52. doi: 10.1016/j.jand.2011.12.002.
Lansley KE1, Winyard PG, Bailey SJ, et al., Acute dietary nitrate supplementation improves cycling time trial performance. Med Sci Sports Exerc. 2011 Jun;43(6):1125-31. doi: 10.1249/MSS.0b013e31821597b4.
 
________________________________________________________________________________
 
Γράφει η Μπαλατσούρα Δανάη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος BSc
Επ. Συνεργάτης Nutripass

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.