fbpx
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
24
10
2018

6+1 τρόποι να ελέγξεις τον Καρδιαγγειακό σου κίνδυνο αν έχεις διαβήτη

Ο διαβήτης εμφανίζεται όταν το σώμα μας αδυνατεί να χρησιμοποιήσει το σάκχαρο του αίματος (γλυκόζη) αποτελεσματικά. Ο διαβήτης τύπου 2 είναι η πιο κοινή μορφή, που αντιστοιχεί στο 95% των περιπτώσεων που διαγιγνώσκονται σε ενήλικες και σαν αποτέλεσμα μπορεί να έχει την καρδιαγγειακή νόσο (CVD) η οποία είναι η πιο κοινή αιτία θανάτου μεταξύ των ενηλίκων με διαβήτη.

 

Παρακάτω σου παρουσιάζουμε 7 τρόπους ζωής για να προλάβεις τον Διαβήτη αλλά και άλλα προβλήματα υγείας στην ζωή σου.

 

  • Υιοθέτησε τον καλύτερο τρόπο ζωής που μπορείς να έχεις

Οι παράγοντες του τρόπου ζωής είναι το κλειδί για τη διαχείριση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου σε άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη. Η σωστή διατροφή, η σωματική δραστηριότητα και η διαχείριση του βάρους είναι τα βασικά, ως συνήθως.

 

  • Φυσική Δραστηριότητα

Οι τύποι και οι μορφές άσκησης, μπορεί να είναι εξίσου σημαντικές με τον Διαβήτη. Μια τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη μελέτη 262 ανθρώπων με Διαβήτη και καθιστική ζωή έδειξε ότι εκείνοι που συνδύαζαν αερόβιας μορφή άσκηση με αναερόβια είχαν χαμηλότερες μετρήσεις γλυκόζης αίματος σε σχέση με τους άλλους που δεν ασκούνταν, έκαναν μόνο προπόνηση με αντιστάσεις ή μόνο αερόβια προπόνηση. Ωστόσο κατά γενική ομολογία η κάθε μορφή άσκησης, αν γίνεται συστηματικά, μπορεί να προλάβει πολλές ασθένειες όπως ο διαβήτης αλλά και βελτιώσει τους δείκτες υγείας.

 

  • Διατροφή

Φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και μειωμένο κορεσμένο λίπος πρέπει να είναι βασικοί πυλώνες στη Διατροφή ατόμων με διαβήτη. Εξατομικευμένη διατροφική σύσταση και παρακολούθηση που εστιάζει σε θερμίδες και υδατάνθρακες συνίσταται επίσης, καθώς ο κάθε πάσχων με διαβήτη έχει διαφορετικό προφίλ τρόπου ζωής και διατροφικές επιλογές.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι η δίαιτα DASH, η
Μεσογειακή Διατροφή, η δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή με έλεγχο στους υδατάνθρακες είναι αποτελεσματικές για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Οι άνθρωποι με διαβήτη έχουν συχνά προβλήματα με τα υψηλά τριγλυκερίδια (λίπη στο αίμα) και τη χαμηλή HDL (καλή) χοληστερόλη. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να περιορίζουν ή να αποφεύγουν τελείως το αλκοόλ, να τρώνε λιγότερα κορεσμένα και τρανς λιπαρά και να προσέχουν την προσθήκη ζάχαρης, ακόμα και την ‘’κρυμμένη’’ σε αρκετά τρόφιμα.

 

  • Έλεγξε το Βάρος σου

Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής με Διατροφή και Φυσική Δραστηριότητα, με βάση διεθνείς συστάσεις, είναι ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί ένα υγιές βάρος.

Ο περιορισμός των θερμίδων και η αύξηση της καθημερινής φυσικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένης της τακτικής αερόβιας δραστηριότητας 3 έως 5 ημέρες την εβδομάδα, είναι πρακτικά και αποδεδειγμένα βήματα για απώλεια κιλών.

Επίσης η αυτο-παρακολούθηση με μια πιο συχνή ζύγιση μπορεί να σε βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο αλλά στη συντήρηση του απολεσθέντος βάρους.

 

  • Αρτηριακή Πίεση

Η υψηλή αρτηριακή πίεση αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής ανεπάρκειας, νεφρικής ανεπάρκειας και προβλημάτων στα μάτια. Συνίσταται ότι οι περισσότεροι άνθρωποι με διαβήτη πρέπει να διατηρούν μια αρτηριακή πίεση μικρότερη από 140/90 mm Hg. Σύμφωνα με τις συστάσεις του τρόπου ζωής για τη διατροφή και τη σωματική δραστηριότητα μπορεί να κρατηθεί η πίεση του αίματος υπό έλεγχο. Επιπλέον, η American Heart Association συνιστά ημερήσια πρόσληψη νατρίου που να μην υπερβαίνει τα 1.500 mg.

 

  • Χοληστερόλη

Η μείωση της LDL (κακή) χοληστερόλης μειώνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο σε ασθενείς με διαβήτη. Τα άτομα με διαβήτη θα πρέπει να ελέγχουν την χοληστερόλη τους, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Αλλαγές στον τρόπο ζωής – τρώγοντας λιγότερα κορεσμένα και τρανς λιπαρά, απώλεια βάρους, κατανάλωση περισσότερων φυτικών ινών και ενεργή ζωή συνιστώνται σε άτομα με ΣΔ. Αυτές οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, ειδικά η μείωση του βάρους, έχουν αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τις περισσότερες συνιστώσες του Βιοχημικού προφίλ σε ασθενείς με διαβήτη.

 

  • Έλεγχος της Γλυκόζης Αίματος

Αν και είναι σημαντικό για άλλους λόγους, ο έλεγχος της γλυκόζης του αίματος από μόνος του είναι μια ένδειξη όπου ο τακτικός έλεγχος μπορεί να οδηγήσει σε μείωση και αποφυγή καρδιομεταβολικών παραγόντων κινδύνου εφόσον διατηρείται σε φυσιολογικά επίπεδα με τις ανάλογες ενέργειες και κατευθύνσεις μέσω της άσκησης και της Διατροφής.

 

Πηγή: Harvard Medical School

Συντάκτης: Ιωάννης Αντωνίου

Ο Αντωνίου Ιωάννης είναι ένας πεπειραμένος και χαρισματικός Nutrition Coach όπου σκοπός του είναι να εμπνέει και να συνεργάζεται με ανθρώπους που θέλουν να μεταμορφώσουν το Σώμα και την Ζωή τους. Στην δικιά του φιλοσοφία αλλά και στην προσέγγιση που έχει δημιουργήσει με την ομάδα του μέσω της Nutripass στοχεύει στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, μέσω της Διατροφής, της Άσκησης και του Coaching, προκειμένου να επιτυγχάνονται πλήρως οι στόχοι του καθενός και να τους εκπαιδεύει βήμα-βήμα στο πως να διατηρούν τα αποτελέσματα για μια ζωή.

ΣΧΟΛΙΟ
0

Leave a reply

Nutripass © Copyright 2013-2019 All Rights Reserved

Powered by Mybusiness360