Διαισθητική Διατροφή 8 Σημαντικά Βήματα

Πόσες φορές σου έχει τύχει να ξεκινάς ένα πρόγραμμα διατροφής και στα μέσα να εγκαταλείπεις την προσπάθεια;

Πόσες φορές έχεις βαρεθεί να ακολουθείς ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο διατροφής;

Αυτά και άλλα πολλά ακόμα μπορεί να σε έχουν οδηγήσει σε ένα διατροφικό τέλμα που δεν σε αφήνει να πάρεις την σωστή απόφαση.

Και όμως εμείς στην Nutripass σου έχουμε την λύση και στην αναφέρουμε παρακάτω.

΄Εχεις ακούσει τον όρο Διαισθητική Διατροφή;

Η διαισθητική διατροφή βασίζεται σε 8 βασικές αρχές τις οποίες θα αναλύσουμε και παρακάτω.

Πάμε λοιπόν να δούμε ποιες είναι οι αρχές της Διαισθητικής Διατροφής!!

Η διαισθητική διατροφή δεν είναι σίγουρα άλλος ένας ΄΄τύπος΄΄ διατροφής η μια νέα τάση που θα σε φτάσει στο φυσιολογικό βάρος. Είναι κάτι πιο βαθύ και ολιστικό από ένα χαρτί διατροφής. Είναι μια συνθήκη που θα σε βοηθήσει να συμφιλιωθείς με το σώμα και την διατροφή σου, χωρίς άγχος, χωρίς στερήσεις, χωρίς τύψεις.

1) Βγάλε απο το μυαλό σου τον όρο «ΔΙΑΙΤΑ».

Δεν είναι λίγες οι φορές που θεωρείς ότι ο μοναδικός τρόπος να φτάσεις στο επιθυμητό βάρος έιναι μια σκληρή και στερητική δίαιτα. Ένα από τα πρώτα βήματα για να ενσωματωθείς στην διαισθητική διατροφή είναι να βγεις από τα βιβλία διατροφής τα άρθρα περιοδικών και τις στερητικές διατροφές,  που σου προσφέρουν την ψεύτικη ελπίδα ότι θα χάσεις βάρος γρήγορα, εύκολα και μόνιμα. Εάν αφήσεις έστω και μια μικρή ελπίδα ότι μια νέα και καλύτερη διατροφή ή σχέδιο διατροφής μπορεί να είναι η μαγική λύση, τότε αυτό θα σε αποτρέψει από το να είσαι ελεύθερος να ανακαλύψεις τη Διαισθητική Διατροφή. Μια σωστή διατροφή στοχεύει στο να μην πεινάς και όχι στην πολύωρη νηστεία για μεγαλύτερα αποτελέσμα!!

2) «Δώσε σημασία στο πότε πεινας πραγματικά».

Στην Nutripass έχουμε διαμορφώσει το εκπαιδευτικό κομμάτι ούτως ώστε να αναγνωρίζεις την πραγματική πείνα. Ένα απο τα βασικά χαρακτηριστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην διατροφή μας είναι η ερώτηση ”Πεινάω” ή ”Έχω λιγούρα”;  Δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό από το να ξέρεις πότε πραγματικά πεινάς. Αναγνωρίζοντας το βιολογικό ερέθισμα της πείνας συμφιλιώνεσαι τόσο με τον εαυτό σου όσο και με την διατροφή σου. Σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί, εχει αποδειχθεί ότι όταν καταναλώνεις την τροφή σου, τόσο στην σωστή ποσότητα, αλλά και τόσο όταν πραγματικά πεινάς αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε ένα μακροπρόθεσμο φυσιολογικό βάρος που θα διατηρηθεί είς βάθος χρόνου.

 

 

3) «Δώσε σημασία στο πότε έχεις χορτάσει πραγματικά». Για να νιώσεις την πληρότητά στο φαγητό σου, πρέπει να εμπιστευτείς ότι θα δώσεις στον εαυτό σου τα τρόφιμα που επιθυμείς. Άκου τα σήματα του σώματος που σου λένε ότι δεν είσαι πια πεινασμένος. Παρατήρησε τα σημάδια που δείχνουν ότι είσαι χορτάτος. Κάνε μια παύση στη μέση του φαγητού και αναρωτήσου πώς είναι η γεύση του φαγητού και ποιο είναι το τρέχον της επίπεδο πείνας σου. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε επιπλέον την διάρκεια ενός γεύματος και το πόσο γρήγορα καταναλώνουμε την τροφή μας. Μελέτες εχουν δείξει ότι η ταχύτητα του γεύματος μπορεί να επηρεάσει αισθητά τα επίπεδα του κορεσμού μας, καθώς ο εγκέφαλος και το στομάχι  δεν μπορεί να αντιληφθεί την μεγάλη ποσότητα τροφής που εισέρχεται στον οργανισμό με αποτέλεσμα να νιώθουμε μετά ενα αισθητό ”φούσκωμα στην περιοχή της κοιλιάς”

 

4) «Συνδύασε το φαγητό σου με Θετικά συναισθήματα».

Σταμάτησε τον πόλεμο με το φαγητό! Δώσε στον εαυτό σου την άδεια να καταναλώση οποιαδήποτε τροφή θέλει χωρίς να σου δημιουργηθούν τύψεις. Εάν πεις στον εαυτό σου ότι δεν μπορεί ή δεν πρέπει να φάει ένα συγκεκριμένο φαγητό, μπορεί να οδηγηθείς σε έντονα συναισθήματα στέρησης που ενσωματώνονται σε ανεξέλεγκτες λιγούρες και, συχνά, φαγοπότι. Όταν τελικά «ενδώσεις» στα απαγορευμένα φαγητά, τότε θα βιώσεις μια ένταση που συνήθως οδηγεί σε υπερκατανάλωση φαγητού και σε συντριπτικές ενοχές.

 

5) «Διώξε τις ενοχικές σκέψεις που σε κάνουν να νιώθεις οτι δεν είσαι καλός».

Φώναξε ένα δυνατό όχι σε όλες τις σκέψεις που σου λένε ότι είσαι αρκετά καλός για μια στερητική διατροφή, η ότι είσαι αρκετά κακός επειδή έφαγες ένα μικρό κομμάτι κέικ σοκολάτας. Το να διώξεις όλες αυτές τις σκέψεις που σε κρίνουν διατροφικά είναι ένα κρίσιμο βήμα για την επιστροφή στο Διαισθητικό φαγητό. Απόλαυσε όλες σου τις διατροφικές επιλογές πάντα με γνώμονα το μέτρο!

 

6) «Σεβάσου το σώμα σου».

Αποδέξου το γενετικό σου προφίλ, ωστόσο εάν το αναλύσεις θα έχεις περισσότερα όπλα στην φαρέτρα σου. Η επιστήμη πλέον έχει προχωρήσει και πλέον μπορείς να αναλύσεις το προφίλ σου μέσω διατροφογενετικών τέστ, κάτι το οποίο μπορείς να πραγματοποιήσεις με πολύ απλό τρόπο φτάνει να μας ρωτήσεις!

 

7) «Κουνήσου από την θέση σου» και νιώσε την διαφορά».

Ξέχασε τη εξαντλητική άσκηση με μόνο γνώμονα την καύση θερμίδων. Απλώς δραστηριοποιήσου και νιώσε τη διαφορά. Στρέψε την προσοχή σου στο πώς νιώθεις όταν κινείται το σώμα σου και όχι στο αποτέλεσμα της άσκησης για την καύση λίπους. Εάν εστιάσεις στο πώς νιώθεις μετά από την προπόνηση, όπως για παράδειγμα αν νιώθεις περισσότερη ενέργεια, μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο να σηκωθείς από το κρεβάτι για μια γρήγορη πρωινή βόλτα ή να χτυπήσει το ξυπνητήρι και να πατήσεις αναβολή.

 

8) «Βελτίωσε την υγεία σου υιοθετώντας σωστές διατροφικές επιλογές».

Κάνε διατροφικές επιλογές που ευεργετούν την υγεία και τους γευστικούς σου κάλυκες, ενώ ταυτόχρονα σε κάνουν να νιώθεις καλά. Να θυμάσαι ότι δεν χρειάζεται να τρως τέλεια για να είσαι υγιείς. Δεν θα έχεις ξαφνικά ανεπάρκεια θρεπτικών συστατικών ή δεν θα γίνεις ανθυγιεινός, από ένα σνακ, ένα γεύμα ή μια σωστή μέρα φαγητού. Σημασία έχει τι τρως σταθερά με την πάροδο του χρόνου. Η πρόοδος και όχι η τελειότητα, είναι αυτό που τελικά μετράει.

 

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Εάν θέλεις να μυηθείς στην διαισθητική διατροφή θα πρέπει να γνωρίζεις πως δεν θα ασχοληθείς με αυστηρά πρότυπα διατροφής, στερητικές δίαιτες, ή άνοστες συνταγές. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αφιερώσεις χρόνο στην σχέση σου με το φαγητό. Ξεκίνα να εφαρμόζεις τις αρχές της διαισθητικής διατροφής, να τρως χωρίς ενοχές και να αναγνωρίζεις την πείνα και την πληρότητα ύστερα από ένα γεύμα.  Είτε ξεκινήσεις την προσπάθεια για την διαισθητική διατροφή είτε όχι θυμήσου πως η ευζωία δεν σχετίζεται με μακροπρόθεσμα πλάνα διατροφής και επαναλαμβανόμενες μετρήσεις στην ζυγαριά! Οι αρχές της διαισθητικής διατροφής μπορούν να μας βοηθήσουν να αποκτήσουμε αυξημένη αυτοπεποίθηση με τον εαυτό μας και την διατροφή μας. Επιπλέον μπορεί να μας αφαιρέσει τα συναισθήματα λύπης και απόγνωσης ύστερα απο μια τυπική επαναλαμβανόμενη διαδικασία προσκόλλησης σε ένα αυστηρό πλάνο διατροφής.

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Γράφει ο Νιάος Μάνος

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος BSc-MSc
Επ. Συνεργάτης Nutripass

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Call Now
Book Now