fbpx
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
Τηλ: 211 18 24 998
Email: info@nutripass.gr
16
10
2019

20 Υγιεινές Επιλογές για Κολατσιό στο Σχολείο

Είναι δύσκολο να επανέλθεις στην καθημερινότητα μετά τις διακοπές με την οικογένεια. Ωστόσο, το σχολείο ξεκίνησε και αρχίζεις να αναρωτιέσαι «Τί να του βάλω στην τσάντα για κολατσιό;»

Πολλές φορές μπορεί να πέφτεις στην παγίδα και να του δίνεις χρήματα για να αγοράσει κάτι από το κυλικείο μιας και δεν πρόλαβες να ετοιμάσεις κάτι από το σπίτι.

«Γιατί να μην πάρει κάτι από το κυλικείο;»

Το κολατσιό στο σχολείο είναι μεγίστης σημασίας γιατί βοηθάει τα παιδιά

  • ώστε να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του σχολείου
  • να έχουν την ενέργεια που χρειάζεται
  • να μην πεινάνε

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό αυτά που τρώνε τα παιδιά να είναι υγιεινά και να μην αγοράζουν έτοιμα, τυποποιημένα και ανθυγιεινά σνακ και αναψυκτικά από το κυλικείο.

Πέρα από τις επιπτώσεις που έχουν στην υγεία, είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να υιοθετούν υγιεινές διατροφικές συμπεριφορές όσο το δυνατόν σε μικρότερη ηλικία. Αυτές τις διατροφικές συμπεριφορές θα συνεχίσουν να ακολουθούν και ως μελλοντικοί ενήλικες.

Σε μία μελέτη με 359.264 συμμετέχοντες ηλικίας από 12 έως 18 ετών, αξιολογήθηκε η συχνότητα κατανάλωσης φρούτων, αναψυκτικών, fast food, γλυκών, λαχανικών και γάλακτος και η κατανάλωση πρωινού, μεσημεριανού και δείπνου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συχνή πρόσληψη πρωινού, φρούτων, λαχανικών και γάλακτος σχετίζονταν με υψηλά επίπεδα σχολικής επίδοσης. Αντίθετα, τα αναψυκτικά και τα είδη ζαχαροπλαστικής συσχετίστηκαν αρνητικά με την απόδοση στο σχολείο.

Για αυτό, λοιπόν, θα απαντήσω στην ερώτησή σου και θα σου προτείνω 20 ΥΓΙΕΙΝΑ και ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΑ σνακ που μπορείς να δώσεις στο παιδί σου για κολατσιό (Θα σου λύσουν τα χέρια!) :

  1. Φρουτοσαλάτα με μέλι: Τα φρούτα έχουν μια φυσική γλυκιά γεύση, οπότε τα περισσότερα παιδιά τα αγαπούν
  2. Ξηρούς καρπούς ανάλατους ανακατεμένους  με αποξηραμένα φρούτα
  3. Στικς λαχανικών με τυρί κρέμα
  4. 1 κομμάτι σπιτικό κέικ
  5. Τοστ ολικής με γαλοπούλα-τυρί
  6. Μικρή αραβική πίτα με κοτοσαλάτα
  7. Μικρή αραβική πίτα με τονοσαλάτα
  8. 2 αυγά βραστά με λαχανικά της αρεσκείας του και 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης
  9. Γιαούρτι με ψιλοκομμένο μήλο και μέλι
  10. Γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς
  11. 1 κομμάτι σπιτική πίτα με αγνά υλικα
  12. Σπιτικά ποπ-κορν χωρίς λάδι
  13. Μπάρες δημητριακών ή βρώμης
  14. Μπισκότα βρώμης
  15. Κριτσίνια ή κράκερ ολικής άλεσης ή πολύσπορα με κίτρινο τυρί ή γαλοπούλα
  16. 2 ρυζογκοφρέτες αλειμμένες με φυστικοβούτυρο, ταχίνι και σταφίδες
  17. Σπιτικό ρυζόγαλο
  18. Σταφιδόψωμο
  19. 1 μικρό παστέλι
  20. Σπιτικά Smoothies με φρούτα της αρεσκείας του, γάλα, μέλι ή ταχίνι ή φυστικοβούτυρο και τριμμένο πάγο

Και πριν τελειώσω, σου αναφέρω κάποιες ακόμα συμβουλές που θα σε βοηθήσουν στο να ακολουθήσει το παιδί σου μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή:

  • Δεν ξεχνάμε να δίνουμε πάντα στο παιδί ένα παγούρι με νερό για να έχει μαζί του.
  • Μην ξεχνάς να τρέφεσαι και εσύ ο ίδιος υγιεινά. Σύμφωνα με έρευνες, οι γονείς αποτελούν πρότυπα μίμησης από τα παιδιά στον τρόπο που τρέφονται.
  • Μην απαγορεύεις συγκεκριμένα φαγητά στο παιδί, γιατί στα μάτια του γίνονται πιο ελκυστικά με αυτό τον τρόπο.
  • Δεν χρειάζεται υπερβολικός έλεγχος και πίεση για το φαγητό. Συνηθίζουμε τα παιδιά από μικρή ηλικία να τρώνε πρωινό και δεκατιανό και συζητάμε μαζί τους για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής.
  • Δεν αγοράζουμε σπίτι ανθυγιεινά τρόφιμα και γλυκά. Κόβουμε πάντα σαλάτα με τα γεύματα και αγοράζουμε πολλά φρούτα.

 

Και καλή σχολική χρονιά!

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Kim SY, Sim S, Park B, Kong IG, Kim JH, Choi HG. Dietary Habits Are Associated With School Performance in Adolescents. Medicine (Baltimore). 2016;95(12):e3096. doi:10.1097/MD.0000000000003096

Birch, L. L., & Fisher, J. O. (1998). Development of eating behaviors among children and adolescents. Pediatrics, 101(3 Pt 2), 539-549

 

______________________________________________________________________________

Γράφει η Μπαλατσούρα Δανάη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος BSc
Επ. Συνεργάτης Nutripass

Συντάκτης: Ιωάννης Αντωνίου

Ο Αντωνίου Ιωάννης είναι ένας πεπειραμένος και χαρισματικός Nutrition Coach όπου σκοπός του είναι να εμπνέει και να συνεργάζεται με ανθρώπους που θέλουν να μεταμορφώσουν το Σώμα και την Ζωή τους. Στην δικιά του φιλοσοφία αλλά και στην προσέγγιση που έχει δημιουργήσει με την ομάδα του μέσω της Nutripass στοχεύει στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό, μέσω της Διατροφής, της Άσκησης και του Coaching, προκειμένου να επιτυγχάνονται πλήρως οι στόχοι του καθενός και να τους εκπαιδεύει βήμα-βήμα στο πως να διατηρούν τα αποτελέσματα για μια ζωή.

ΣΧΟΛΙΟ
0

Leave a reply

Nutripass © Copyright 2013-2019 All Rights Reserved

Powered by Mybusiness360